Verzend & Retourbeleid

Verzend & retourbeleid

DEEL 1. Verzending



1. Levertijd
Flexmonkey werkt met verschillende bezorgdiensten zodat altijd voor de snelste en beste optie gekozen kan worden. Uw pakket wordt doorgaans dezelfde werkdag aan de bezorgdienst aangeboden. Plaats u een bestelling voor 14:00u dan wordt het pakket doorgaans de volgende dag aangeboden (op werkdagen BINNEN NEDERLAND). In het weekend besteld, is doorgaans op dinsdag in huis. Houd rekening met producten met een uitzonderlijke levertijd en producten die niet op voorraad kunnen zijn. Indien u een deadline heeft voor een bepaalde bestelling, doet u er goed aan deze voortijdig te plaatsen en niet de ena laatste dag. Heeft u toch eenspoed bestelling, neemt u dan contact op met info@flexmonkey.nl (of via whatsapp 06-14179846). Is een item niet op voorraad dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld en wordt het item nabesteld. Er kan gewacht worden met verzending totdat uw bestelling compleet is. Voor leveringen buiten Nederland gelden andere levertijden. Deze zijn per land verschillend.

2. Uitzonderlijke levertijd


Het merk Dragonfly heeft doorgaans een levertijd van 5 - 12 werkdagen. Dit kan in uitzonderlijke gevallen oplopen tot 21 dagen. Crashmatten hebben een levertijd van 2 tot 4 weken. Aerial equipment en danspalen worden doorgaans binnen 4- 5 werkdagen geleverd. Afhankelijk van de voorraad op dat moment. Indien niet op voorraad, kan de levertijd oplopen tot 4 weken. U kunt altijd vooraf informeren betreft de levertijden van een specifiek product via info@flexmonkey.nl.

Wilt u gegarandeerd hebben dat het pakket de volgende dag geleverd is? Neem dan contact op met Flexmonkey via info@flexmonkey.nl. Het is mogelijk de volgende dag te leveren indien de bestelling en het mailcontact voor 12:00u afgerond is. Deze optie is mogelijk v.a. 27,50 euro.

3. Betaling 
Betaling kan met creditcard, ideal, bankoverschrijving en paypal. Als je liever per bankoverschrijving betaald, kan dat ook via Flex Monkey NL21KNAB0255250274. Of via PAYPAL naar info@flexmonkey.nl. Stuur ons hierna een email dat je hebt betaald.

Payment can be fulfilled with banktransfer via Flex Monkey NL21KNAB0255250274 (bic code KNABNL2H). Or via PAYPAL to info@flexmonkey.nl. Please send us an email stating you have made the payment.

Er is geen mogelijkheid voor after pay. Alle betalingen dienen voorafgaand aan de levering van de producten te zijn voldaan.

4. Methode
Flexmonkey werkt met verschillende bezorgdiensten samen. U kunt kiezen voor de gewone verzending, waarbij het pakket onder track&trace wordt geleverd aan huis. Daarnaast hebben we de volgende opties: DPD & POSTNL pick up point: u kiest deze optie wanneer u verwacht niet thuis te zijn op moment van levering en/of wanneer u zelf het ophaalmoment wilt bepalen. U vinkt de optie aan en Flexmonkey kiest automatisch het dichtbijzijnde punt voor u. Deze informatie wordt met u gedeeld op het moment dat de track&trace code wordt verzonden. U bent zelf verantwoordelijk om dit pakket binnen de gestelde termijn af te halen. U kunt via de t&t zien wanneer het pakket op u wacht.

Kado verpakking: Flexmonkey maakt een feestelijk pakket.

Next day: gegarandeerd de volgende dag bezorgd? Dat kan. Neem dan contact op met Flexmonkey via info@flexmonkey.nl. Het is mogelijk de volgende dag te leveren indien de bestelling en het mailcontact voor 10:00u afgerond is. Deze optie is mogelijk v.a. 27,50euro.

5. Onverwachte vertraging door douane
Indien een pakket uit het buitenland komt, zoals soms bij Dragonfly, Xpole en Firetoys het geval kan zijn, kan het in een uitzonderlijk geval voorkomen dat de douane onverhoopt een pakket langer vasthoudt dan gemiddeld. Indien dit gebeurd vragen wij om geduld en zullen wij u zo goed mogelijk op de hoogte houden van de verwachtte levertijd. Flexmonkey kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen opgelopen door deze vertraging.

6. Kosten
De kosten van verzending binnen Nederland starten vanaf 3,50 euro (pakket lichter dan 2 kilo). Bij bestellingen vanaf 75 euro met levering binnen Nederland zijn verzendkosten gratis. Verzendingen naar het buitenland worden per casus behandeld. Onderstaand zijn de geldende verzendkosten op 01-04-2019. Deze kosten zijn tijdsafhankelijk en is aan verandering onderhevig. Aan deze informatie kan geen rechten worden ontleend.
- zie overzicht via link https://www.flexmonkey.nl/pages/retourbeleid -

7. Adres gegevens
De klant draagt verantwoordelijkheid om het verzendadres juist in te voeren. Ook indien een order handmatig is klaar gezet, dient de klant deze gegevens te controleren op juistheid. Indien een adres niet juist blijkt te zijn, valt dit onder de verantwoordelijkheid van de klant. Eventuele extra verzendkosten voor het terughalen van het pakket of het verliezen van het pakket, worden verhaald op de klant. Ook wanneer een betalingslink wordt klaar gezet voor de klant, is de klant verantwoordelijk om deze informatie zorgvuldig te controleren (type product, de maat, aantal en het verzendadres).

8. Ontvangst van goederen
Wij zijn niet verantwoordelijk voor het in ontvangst nemen van de goederen. U draagt de verantwoordelijkheid om aanwezig te zijn of voor aanwezigheid te zorgen in geval van bezorging. In het geval een aflever poging meerdere malen is mislukt en het pakket naar een service punt wordt gebracht, draagt u zelf de verantwoordelijkheid het pakket tijdig af te halen of te zorgen voor een geautoriseerd persoon die het voor u afhaalt. U draagt zelf de verantwoordelijkheid de track&trace code regelmatig te controleren om te controleren of u het pakket heeft gemist. In geval een pakket niet tijdig is afgehaald, wordt dit terug gestuurd naar Flexmonkey en kunt u pakket bij ons afhalen. Uiteraard bestaat er de mogelijkheid het pakket nogmaals te verzenden, op kosten van de koper.

9. Bevriende dansscholen 
Bevriende dansscholen hebben een unieke kortingscode die enkel geldig voor individuele bestellingen gedaan via de website door cursisten van die betreffende dansschool. De algemene voorwaarden en het retourbeleid gelden voor bevriende dansscholen en bestellingen voortvloeiend uit deze samenwerking. De klant heeft eigen verantwoordelijkheid het retour beleid juist uit te voeren en niet de bevriende dansschool. De klant kan gebruik maken van de studio code indien deze een lidmaatschap heeft bij de betreffende studio, een cursus volgt van minimaal twee weken of minimaal eenmaal per twee weken een les volgt. Flexmonkey behoudt zich het recht zich te informeren bij de betreffende dansschool en in geval van misbruik of fraude worden de reguliere retourkosten van 5 euro en hieruit voortvloeiende extra kosten in rekening te brengen.

Wil je dat jouw dansschool of studio, of de plek waar je lessen volgt, ook een bevriende dansschool wordt? Meld je dan aan via info@flexmonkey.nl.

 

DEEL 2. Retourbeleid

Herroepingsrecht - Ruilen & Retourneren

10.A Retourneren 
Onder klanten wordt verstaan: mensen die een aankoop hebben gedaan bij Flexmonkey in de webshop of via een link van een bevriende studio. Volgens het Europees recht heeft u 14 dagen recht op het herroepingsrecht. De dagen worden geteld vanaf de dag dat u, of een aangewezen derde, het item fysiek in het bezit krijgt. Als u een item terug wilt sturen, vragen we u vriendelijk een begeleidend briefje toe te voegen met daarin duidelijk uw NAAM en het ORDERNUMMER. Dit bespoedigd de verwerking van uw retour. Onderaan deze pagina vindt u een voorbeeld brief.

Het te retourneren item dient binnen 14 dagen in het bezit van Flexmonkey te zijn. Het adres: 
Flexmonkey 
Rietwijkerstraat 22-I 
1059XA Amsterdam

U draagt verantwoordelijkheid dat het pakket op het juiste adres wordt bezorgd en dat de producten onbeschadigd aankomen. Het product zit in de originele verpakking en eventuele labels zitten er nog aan. Er zijn geen sporen dat het artikel gedragen is anders dan passen voor de maat (in geval van rookgeur, deodorantstrepen, grip sporen, wasmiddel, etc, wordt het product NIET retour genomen en dient u nogmaals verzendkosten te betalen of het aan de zak van Max te schenken). 

10. B Uitzondering op retour

Bedrijven en organisaties. In huisstijl aangepaste bedrijfskleding kan niet worden geretourneerd. Bij toezegging tot productie van de samples, gaat u akkoord met deze voorwaarden en maattabel. Samples kunnen eventueel worden aangepast waarna de uiteindelijke versie van de kleding geproduceerd kan worden. Hier zijn sample kosten aan verbonden.

Handmade items kunnen niet retour. Handmade polewear wordt naar wens en op maat gemaakt en wordt niet retour genomen. Wel zit hier garantie op wanneer er bijvoorbeeld onverhoopt een naadje loslaat, kan deze altijd naar het Flexmonkey atelier gebracht worden om kosteloos gerepareerd te worden. 

Op maat gemaakte item zoals drukwerk, danspalen en crashmatten kunnen retour onder voorbehoud van 30% van de aankoopsom. Bij een retour zal 70% van het aankoopbedrag van de producten retour worden gestort. 

11. Gedeeltelijk retour bij annulering 
Bij annulering van een bestelling op maat, waarbij gekozen wordt voor de gewenste maat, coating of kleur en het materiaal zoals bij de aerial hoops, aerial hoop sets, danspalen en podia, brengt flexmonkey 30% van de aankoopprijs in rekening wanneer de bestelling wordt geannuleerd of geretourneerd. Bij een retour zal 70% van het aankoopbedrag van de producten retour worden gestort. 

12. Annulering van lessen, optredens, workshops en events. 
Bij annulering van een events, performance, cursus, les, workshops , etc. geldt een betalingsverplichting. Bij annulering om welke reden dan ook (helaas ook in geval van blessure en andere ongelukkige omstandigheden) wordt het volledige bedrag in rekening gebracht en wordt geen geld retour geboekt. Er zijn reeds kosten gemaakt om de workshop/event in te plannen en voor te bereiden (de locatie en instructor inhuren, marketing, etc). Daarnaast zijn er gelimiteerde plekken en er wordt vanaf het moment van reservering reeds een plek voor u vrijhouden. Eenmaal een plek gereserveerd, via email, instagram of facebook, welke bron dan ook, betekent dat u aan de betalingsplicht dient te voldoen. Reserveringen zijn op naam, persoonsgebonden en niet overdraagbaar aan derden. Afmelden kan via info@flexmonkey.nl (ook bereikbaar via whatsapp op 06-17149846). Flexmonkey behoudt zich het recht voor om organisatorische en inhoudelijke wijzigingen aan te brengen.

13. Kosten van retourneren & terugboeking aankoopbedrag 
Als u de overeenkomst binnen 14 dagen herroept en het pakket binnen 14 dagen weer in ons bezit is, ontvangt u het aankoopbedrag van het betreffende product retour. Kosten voor deze retourzending vallen onder de verantwoordelijkheid van de klant. Welke wijze van levering u ook kiest, u draagt de verantwoordelijk dat het pakket weer in ons bezit komt. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst. 

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval worden voor deze terugbetaling geen kosten in rekening gebracht. Retouren worden binnen 3 werkdagen automatisch verwerkt. Dit kunt u terug zien op uw betalingsbron. Let op: in geval van credit card betaling is een retour boeking voor u vaak pas zichtbaar op uw credit card overzicht aan het einde van de maand/termijn. Als door het retour zenden van een deel van de artikelen het oorspronkelijke aankoopbedrag onder de € 75 uitkomt dan verrekenen wij de verzendkosten die u oorspronkelijk zou hebben betaald met het terug te storten bedrag. 

14. Ruilen 
Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

15. Waardevermindering 
Indien schade is ontstaan aan het product, en aantoonbaar is dat er meer met het product is gebeurd dan verwacht mag worden om te beoordelen of u het wilt houden, komen de kosten van deze schade voor uw rekening. De verpakking mag zijn opengemaakt. Het product mag echter geen vlekken, (rook-)geuren of andere schade bevatten. Indien er slijtage of schade is opgetreden, dan is Flexmonkey gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag.

16. Termijn: 14 dagen bedenktijd 
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product zal slechts in die mate worden uitgepakt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product wordt behouden.

17. Pakket vertraagd of zoek 
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal de shop met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat de shop het pakket vergoed of het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien een pakket met track&trace geleverd is en het pakket is zoekgeraakt, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. Flexmonkey zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft.

Heeft u betaald via creditcard of paypal, dan heeft u vaak recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

MODELFORMULIER VOOR RETOURNEREN 

Dit formulier kunt u uitprinten of handmatig overschrijven en toevoegen aan uw retourzending. Het is belangrijk om altijd duidelijk uw NAAM en het ORDERNUMMER aan het PAKKET toe te voegen. Zonder uw naam en ordernummer kunnen wij het retour bedrag NIET terugboeken.

- Aan Flexmonkey 
Rietwijkerstraat 22-I 
1059XA Amsterdam 
info@flexmonkey.nl

Beste Flexmonkey,

- Ik wil graag een bestelling retourneren/ ruilen (*). Het gaat om de volgende producten / Het gaat om het volgende product (*) 
......

- Naam product 
.....

- Besteld op(*)/Ontvangen op(*) 
.....

- Reden retour (*) 
.....

Vriendelijke groet,

- Naam/Namen consument(en) 
..... 
- Adres consument(en) 
..... 
- Datum 
.....

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is 
..... invullen